Харчування сприяє поліпшенню здібності до навчання і пам'яті школярів

Група європейських учених Unilever спільно з колегами дослідницьких інститутів Австралії і Індонезії зуміла продемонструвати, що харчування може поліпшити здібність школярів до сприйняття інформації на слух, а також їх пам'ять.

Основні дані

Харчування сприяє поліпшенню здібності до навчання і пам'яті школярівВ ході річного дослідження за участю 780 дітей з Австралії і Індонезії, результати якого були опубліковані в «Американському журналі клінічної дієтології» (American Journal of Clinical Nutrition), дослідники оцінювали вплив додавання суміші конкретних вітамінів і мінералів в напої, які споживаються щодня.

У Австралії, діти, які щодня вживали напій з додаванням суміші вітамінів і мінералів, показували помітно кращі результати при тестуванні на інтелектуальні здібності за дітей з контрольної групи, які вживали напій, не збагачений додатково. У Індонезії, спостерігалася та ж тенденція, але тільки серед дівчаток.

Це дослідження підтверджує, що харчування може зробити позитивний вплив на когнітивний розвиток школярів, навіть тих з них, хто живе в західних країнах і добре харчується.

Подробиці дослідження

Учені обстежували 396 дітей з Австралії, які добре харчувалися, і 384 дитини, які на мають змогу добре харчуватися, з Індонезії. У кожній з країн, діти були довільно визначені в одну з чотирьох груп і отримували напій з додаванням мікронутрієнтів (залізо, цинк, фолати, а також вітаміни A, B6, B12 і C) або риб'ячого жиру (DHA і EPA), або з додаванням їх обох, або ж без жодних добавок (плацебо).

Через дванадцять місяців у дітей з Австралії, що отримували напій, збагачений сумішшю мікронутрієнтів, було зареєстровано вищий вміст цих мікронутрієнтів в крові, що указує на те, що їх організми сприймали ці поживні речовини. Крім того, вони показали набагато кращі результати в тестах на здібність до навчання і запам'ятовування, в порівнянні з дітьми з інших груп. Схожа тенденція спостерігалася і в Індонезії, але тільки серед дівчаток. Додавання риб'ячого жиру в збагачений напій не зробило ніякого помітного впливу на когнітивні здібності.

Роль харчування в розумовому розвитку дітей

Це дослідження є ще одним свідченням того, що харчування відіграє важливу роль в розумовому розвитку дітей. У минулому дефіцит заліза і йоду вважався причиною затримки розумового розвитку в ранньому віці, сьогодні ж з'являються свідчення того, що нестача цинку, фолату і вітаміну B12 піддає ризику розумовий розвиток дітей. Найостанніші дослідження також указують на зв'язок між споживанням риб'ячого жиру (EPA, DHA) і розвитком когнітивних здібностей у дітей.

Більшість досліджень, проведених на сьогоднішній день, були присвячені вивченню дефіциту окремих нутрієнтів в групах дітей молодшого віку. Проте зростання і розвиток мозку продовжується і в дитячому віці, і у дорослих. Погано вивчена роль харчування в розумовому розвитку дітей старших за два роки, так само зовсім небагато досліджень було присвячено впливу від включення в раціон суміші поживних речовин. До проведення дослідження, що обговорюється, існувало лише декілька рандомізірованних досліджень з контрольованим втручанням, в яких оцінювався вплив привнесення декількох мікронутрієнтів на когнітивні функції школярів.

Це дослідження підтверджує, що харчування може мати позитивну дію на когнітивний розвиток дітей шкільного віку, навіть тих з них, хто і так добре харчується. Дослідники вважають, що ці дані можуть бути важливими і для західних країн.