Наприкінці 2020 року компанія Unilever оголосила про нову амбітну мету: до 2030 року замінити в рецептурах своїх миючих засобів та засобів для прання 100% вуглецю, отриманого з викопного палива, на вуглець, отриманий з поновлюваних або вторинних джерел. Стратегія "Чисте майбутнє" покликана змінити принципи сталого розвитку таких відомих у всьому світі брендів, як Domestos, СIF, Glorix, Omo і Sunlight. Вона стане черговим серйозним кроком Unilever на шляху до досягнення нульового рівня вуглецевих викидів від виробництва і використання продукції до 2039 року.
Нова ініціатива є ключовим елементом інноваційної програми, розробленої підрозділом Unilever з виробництва товарів побутової хімії з метою кардинальної зміни способу створення, виробництва і упаковки миючих засобів і засобів для прання, що виготовляється компанією. Унікальність цієї стратегії полягає в прагненні Unilever впровадити принципи економіки замкнутого циклу, починаючи з рецептур та закінчуючи упаковкою.
Більшість миючих засобів, представлених сьогодні на ринку побутової хімії, містять хімічні речовини, отримані з викопного палива - невідновлюваного джерела вуглецю. Перехід Unilever на поновлювані або вторинні джерела вуглецю для цих компонентів - це свідомий відхід від економіки, в основі якої лежить викопне паливо.
Кардинальні зміни в нашому бізнесі
Хімічні речовини, що використовуються в складі наших миючих засобів та засобів для прання, зараз є основними джерелами вуглецевих викидів в категорії засобів побутової хімії. Переходячи до використання поновлюваних джерел сировини в рецептурах цієї продукції, Unilever відкриє нові методи зниження вуглецевого сліду в цій сфері.
"Чисте майбутнє - це стратегія кардинальних змін в нашому бізнесі", - говорить Пітер Тер Кульвен, глобальний президент категорії засобів побутової хімії Unilever. "У нашій індустрії ми можемо покласти край залежності від викопних видів палива, в тому числі тих, які використовуються як сировина для продукції. Ми повинні припинити видобувати вуглець із надр планети, коли на землі і над її поверхнею є його альтернативні джерела, і навчитися використовувати його в промислових масштабах.
За останні місяці ми спостерігали значний попит на наші миючі засоби і дуже пишаємося тим, що можемо зробити внесок в захист населення в боротьбі з пандемією COVID-19. Але на цьому не можна зупинятися. Ми не можемо дозволити собі забувати про екологічні кризи, з якими зіштовхується наша планета такими, як забруднення навколишнього середовища, знищення природного місця існування, неминучі кліматичні проблеми. Це наш спільний дім, і ми зобов'язані захищати його".
Чудова якість, доступність, екологічність
Unilever інвестує 1 млрд євро в розвиток стратегії "Чисте майбутнє", яка є продовженням ініціатив нового фонду компанії "Клімат і природа" з аналогічним об'ємом інвестицій. Фонд допоможе фінансувати дослідження в галузі біотехнологій, використання CO2, низьковуглецевої хімії, біорозкладних і водозберігаючих рецептур, а також скорочення використання первинного пластику.
Фонд буде слугувати головним чином для створення доступної за ціною продукції, що забезпечує неперевершену чистоту для споживачів Unilever і чинить значно менший вплив на навколишнє середовище, ніж стандартні рецептури.
На практиці в рамках стратегії "Чисте майбутнє" компанія вже реалізує проривні проекти в індустрії побутової хімії по всьому світу.
Наприклад, кальцинована сода є ключовим інгредієнтом пральних порошків, але зараз вона виготовляється з використанням великої кількості енергії, яка одержується з викопного палива. Саме тому Unilever співпрацює з компанією Tuticorin Alkali Chemicals (TAC) і компанією Carbon Clean Solutions (CCSL). Вони стали першопрохідцями в сфері утримання CO2 з власних виробничих процесів до того, як цей газ досягне атмосфери, і використання зібраного CO2 в якості сировини для виробництва кальцинованої соди.
У Словаччині компанія співпрацює з Evonik Industries, лідером в сфері біотехнологій, з метою розробки моносахаридів, поновлюваних і біорозкладних поверхнево-активних речовин, які вже використовуються в засобах для миття посуду Sunlight в Чилі і у В'єтнамі. Unilever сподівається значно розширити використання обох технологій і розвивати їх.
Нові правила гри
Щоб реалізувати план зниження вуглецевого сліду від продуктових рецептур, необхідно диверсифікувати джерела вуглецю, які використовує Unilever. Компанія називає свій новий підхід "Вуглецева палітра" (Carbon Rainbow ™). Його ідея полягає в заміні невідновних джерел ("чорний" вуглець) на вуглець, який зібраний з повітря CO2 ("фіолетовий" вуглець), отриманий з рослин і біологічним способом ("зелений" вуглець), видобутий з морських водоростей ("синій "вуглець) та отриманий з відходів, таких як пластик ("сірий" вуглець).
Диверсифікація джерел вуглецю займає центральне місце в стратегії "Чисте майбутнє". Цей новий метод пошуку джерел вуглецю буде ґрунтуватися на оцінці впливу на навколишнє середовище і буде здійснюватися паралельно з провідними галузевими програмами Unilever, спрямованими на пошук екологічних джерел вуглецю з метою запобігання негативного впливу на екосистеми.
Споживачі хочуть використовувати доступні за ціною і екологічні продукти, які не поступаються за характеристиками продуктам зі стандартними рецептурами. Стрімкий розвиток науки і техніки дозволяє компанії пропонувати споживачам подібні продукти, відкриваючи нові переваги.
"Нова біоекономіка і економіка замкнутого циклу дозволяє поступово відійти від використання викопного палива і формує нові правила гри в нашій галузі", - коментує пан Тер Кульвен. "Диверсифікація джерел вуглецю необхідна для розвитку в межах нашої планети. Оприлюднюючи нашу модель "Вуглецевої палітри", ми закликаємо індустрію до спільної економічної зміни методів використання вуглецю".